Παιδικά Τμήματα

(Γράφτηκε ΚΥΡΙΑΚΉ, 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2009)

Έχω γράψει αρκετά για τις εξετάσεις celi , ΚΠΓ και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είτε ως Μαθητές είτε ως Καθηγητές.
Όμως βλέποντας τον γιό μου να μεγαλώνει, αναρωτήθηκα ποια θα ήταν η ιδανική ηλικία για να αρχίσει να μαθαίνει την Ιταλική Γλώσσα.
Θα μου πείτε βιάζεσαι … Ο γιος σου είναι ακόμη μικρός … ( είμαι χαζομπαμπάς τι να κάνουμε …)
Όμως ξαφνιάστηκα όταν διαπίστωσα ότι θα πρέπει να περιμένω να μεγαλώσει … και μάλιστα αρκετά.
Διαπίστωσα ότι δεν υπάρχουν βιβλία επαρκεί για μικρά παιδιά … και αυτά που υπάρχουν είναι για μεγάλες ηλικίες.
Γιος μου είναι … δεν βαριέσαι … θα κάνω έχτρα κόπο να ετοιμάσω εγώ τα μαθήματα και την ύλη … και που ξέρεις ίσως γράψω και ένα βιβλίο για πιο μικρές ηλικίες … ευκαιρία να τα οικονομήσουμε … ( αρχική σκέψη).
Ευτυχώς δεν ξεκίνησα σαν τον τρελό να γράφω βιβλία … ( Είμαι χαζομπαμπάς … αλλά όχι τόσο …)
Πρώτα το διασταύρωσα … έψαξα … ρώτησα …
Άδικα! Μάταιος κόπος … δεν υπάρχουν εξετάσεις για μικρά παιδάκια …
Δεν υπάρχουν παιδικά τμήματα …
Μετά θυμήθηκα τον Βαγγελάκη … 12 ετών … άριστος μαθητής … από τους καλύτερους που είχα ποτέ … αλλά ο φουκαράς δεν μπορούσε να πάρει το
celi 3. Βλέπετε είναι και το παιδικό στοιχείο, μιλούσε τέλεια … αλλά όταν ήταν να μου γράψει έκθεση …
Για παράδειγμα «Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω», η έκθεσή του περιορίζονταν σε δυο γραμμές … «Γιατρός, γιατί μου αρέσει να θεραπεύω τον κόσμο, και γιατί κερδίζει πολλά». Τέλος!
Το celi 2 ήταν εύκολο και το πείρε … το celi 3 όμως χρειάστηκε να γίνει 17 ετών για να μπορέσει να το περάσει.
Καθηγητές πανεπιστημίου και δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι ο Βαγγελάκης μπορούσε να επικοινωνήσει σε επίπεδο celi 3, ήξερε τα πάντα … να γράψει και να συνθέσει δεν μπορούσε ...
Και καλά στο γραπτό … όταν το διορθώνουν δεν έχουν εικόνα για να δουν ότι είναι 12χρονος … στο προφορικό όμως?
Θυμάμαι την ιστορία που μου διηγήθηκε όταν πήγε να δώσει εξετάσεις προφορικά …
Μια καθηγήτρια – εξετάστρια, άτομο με ειδικές ιδιαιτερότητες ( προβλήματα κινητικότητας )… την βοήθησε να ανέβει τις σκάλες γιατί δεν υπήρχε ασανσέρ … και μετά από λίγα λεπτά, στην προφορική εξέταση τον έκοψε …
Δεν μπήκε καν στον κόπο να διαπιστώσει αν ξέρει την Ιταλική Γλώσσα ή όχι … αν μπορεί να επικοινωνήσει ή όχι …
Του έδωσε το κείμενο στα Ιταλικά για να το κάνει περίληψη … ο Βαγγελάκης προσπάθησε … αλλά βλέπετε για ένα 12χρονο είναι δύσκολο ….
Ακόμη και Ιταλός να ήταν 12 χρονών … πάλι δύσκολο θα ήταν.
Έτσι με ρώτησε με παράπονο … «Δάσκαλε» … έτσι με αποκαλούσε … «Έτσι εκφράζουν το ευχαριστώ τους οι Ιταλοί; Γι αυτό με έκοψε;»
Υπομονή του είπα … Την επόμενη φορά.  Μέχρι που λίγο έλειψε να πάει φαντάρος … στα 17 του το πέρασε …
Υπομονή λοιπόν … Θα περιμένω ο γιος μου να γίνει 16 χρονών … να ξεκινήσουμε μαθήματα … δυο χρόνια μετά στα 18 του θα είναι έτοιμος για το celi 3 … ( άλλα 14 χρόνια ακόμη …)
Μα τόσο δύσκολο είναι να υπάρχουν κατά καιρούς και παιδικά τμήματα;
Το Ελληνικό κράτος τι κάνει; Δεν μπορούν μια φορά το χρόνο να γίνονται στο ΚΠΓ και εξετάσεις για μικρά παιδιά;
Για 10χρονους – 12χρονους – 14χρονους;
Δεν περιμένω απάντηση … Μάλλον θα μείνω με την απορία μου για πολλά χρόνια ακόμη …

Τριανταφύλλου Ευστάθιος

Καθηγητής ιταλικών
( Το άρθρο είναι μεταφορά από το παλιό blogs )
Μεταβείτε στο Αρχείο Αναρτήσεων : Blog